Thursday, December 9, 2010

Rezeki dan Ulang Tahun

aku telah di ajar dari kecik supaye bile beraye, duet dah berkepuk-kepuk, kene simpan dalam 'bank besar' iaitu mak aku sendiri. hehe
yela,bayangkan kalau budak2 kecik pegang duit mau nye satu kedai die rembat dengan jajan lah, aiskrim lah.(tu aku je kot mase kecik2 dulu)..heee
tapi tabiat tu still aku amalkan sampai sekarang.
eh, bukan tabiat memborong satu kedai lah, tapi tabiat menyimpan kat 'bank besar' tu.
baik, kan?? *perasan sekejap

dan aku ni adelah pelupe orangnye. bile aku dah simpan duit tu kat mak aku, aku takkan ingat berape jumlah, even kasi kat mak aku pon aku boleh lupe.
tadi, mase tengah layan anak buah aku, mak aku hulur sampul hijau kat aku..


tu nampak tak ade name kat situ? haaa tu buktinye memang aku yang punye..


then bile aku bukak, waaahhh..
sesuai sangat lah menampung aku sekarang ni di kala aku ke'sengkek'kan. haha
dalam kepale otak ni dah pikir macam2 bende yang boleh dibeli..
kirenye ade bagus jugak lah kalau korang2 ni simpan duit kat mak2 korang.
pastu buat2 lah lupe yang korang ade save duit tu.. bile agak2 dah kering, boleh datang mintak kat 'bank besar' tu. =)
BUT, make sure lah yang mak korang tak lupe mahupun buat2 lupe.. menangis makan pasir lah nanti.. haha

kachinggg (ala2 bunyik duit.. haha)

inilah namenye rezeki =)
ok, habis pasal duit!



sekarang ni mau cerita pasal ni budak..


hyep! ni kawan saye lah. cantek kan?
ok2, name die nisa. dari johor. *tu pasal la cantek..huhu
kawan aku sepanjang keberadaan aku di uitm.
agak 2 tahun jugak lah kenal die nih.
sepanjang berkawan dengan die, macam2 perangai die aku tau.
pelik2 pulak tu. ok2, tak mention kat sini. hehe

actually, birthday die adelah hari ni. dikesempatan ini, ingin mengucapkan
'happy birthday 2 u, yang ke 20,kan?heee
moge sentiase dibawah keredhaanNYA dan semoge berjaye di dunia dan jugak di akhirat..
amin...'

bersama nisa semasa di kuantan.


oklah, bye uolsss..daaaa

3 comments:

JAI said...

Salam ain,

wahh..blogger jugak rupanya..hehe..Bila nak lepas ads NUFFNANG?

Anonymous said...

just found out ur blog... wahhh.... memasing ber'blog2' ya!!
cayalah... keep reading ur blog..

k molly :D

ain yoshiko said...

abg jai.. hehe da setaun dah blog ni.

k.molly, yeah,k.molly bile lagi nak ber'blog'? nnt boleh same2 femes cam abg jai..hehe